الناس دي كلها معانا

٢:٤٦ ص Edit This 14 Comments »
6 ابريل
السادس من ابريل انتفاضة الشعب المصري
تبدأ من الحادية عشرة صباحا بميدان التحرير للمطالبة


باستقالة حكومة نظيف
و زيادة الاجور
وخفض الاسعار

..شارك لو كنت غاضب..
..شارك لو عندك ارادة..
..شارك لو لك وجود..
..شارك لو لسا عاوز تعيش الحياة..
..شارك عشاني وعشانك..
..شارك عشان يحسوا بوجودنا..
..شارك عشان يحسوا على دمهم..
..ارسلها لكل الايميلات اللي عندك..
لكل اصحابك وجيرانك
لكل زملائك في العمل
عشان يستمع صوتنا
من أجل الحرية
من أجل مصر
وعظيمة يا مصر
. . . . .
الرائع في الموضوع
التالي
إتفقت كافة القوي الوطنية في مصر
أنه يكون
يوم 6 إبريل الجاي
يوم إضراب عام في مصر
يوم 6 إبريل الجاي
خليك قاعد في البيت أو شاركنا فى الميادين العامة
أوعي تنـــــــــزل إلا إذا كنت هتشاركنا فى المظاهرات
ماتروحشي الشغل إلا اذا كان هناك اتفاق على الاضراب والتظاهر
ماتروحشي الجامعة
ماتروحشي المدرسة إلا اذا كان هناك اتفاق على الإضراب والتظاهر
ماتفتحشي المحل

ماتفتحشي الصيدلية ( إلا صيدليات الطوارىء(
ماتروحشي القسم !!
عايزين مرتبات تعيشنا
عايزين نشتغل
عايزين تعليم لأولادنا
عايزين جامعات أنضف
عايزين مواصلات أدمية
عايزين مستشفيات تعالجنا
عايزين دواء لأطفالنا
عايزين قضاء منصف
عايزين أمن وأمان
عايزين حرية وكرامة
عايزين شقق للعرسان
مش عايزين رفع أسعار
مش عايزين محسوبية
مش عايزين ضباط بلطجية
مش عايزين تعذيب في الإقسام
مش عايزين أتاوات
مش عايزين فساد
مش عايزين رشاوي
مش عايزين إعتقالات
مش عايزين تلفيق قضايا
مش عايزين حكومة نظيف

قول لأصحابك مايروحوش الشغل همه كمان وخليهم يدخلوا الإضراب

حزب العمل المصري- حركة كفاية - الإخوان المسلمين - حزب الكرامه - حزب الوسط - حركة موظفي الضرائب العقاريه - عمال غزل المحلة - حركة إداريي وعمال القطاع التعليمي - نقابة المحامين - حركة أساتذة الجامعات – حركة مهندسون تحت الحراسة

الناس دي كلها معانا

تعالى انت كمان معنا
شعب واحد . . . وطن واحد . . . هدف واحد

عشان خاطر مصر

14 أصرخ وزعق هنا:

فرنسا هانم يقول...

وانا معاكم

روينا يقول...

ان شاء الله ربنا معانا
وياريت نكون كلناايجابيين
والفجر الباسم قادم ان شاء الله عاجلا ليس اجلا

فتوح أبو المفاتيح يقول...

وأنا كمان معاكم
يارب يساعدنا ونعرف نوصل للي كلنا عاوزينه

من انا؟؟ يقول...

بما انك جيت سرخت عندى وعليت الصوت انا كمان هاسرخ واعلى الصوت وهاعلى صوتى فى كل حته
ايوة كده اخيرا ولاول مره هنتكلم مع بعض انا مش مصدقه يارب يارب انصرنا يارب

على خطى الحبيب يقول...

السلام عليكم ورحمه الله
اخى الفاضل..
ان الله لا يرضى الظلم لعباده,
وأكيد طول ما أحنا قريبين من ربنا اوى,ربنا مش هيسينا ولا هيسلمنا لناس متعرفش ربنا..
ان شاء الله منصورين فى هذا اليوم,
وجزاكم الله خيرا على التذكير والتوعيه.
...تحياتى

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

لا تعليق
وحسبى الله ونعم الوكيل

Hamada Object يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أزيكم يا خواننا
مش عارف ليه انا مش متفق معاكم في موضوع الاعتصام والاضراب والحاجات دي
بس ربنا معاكم ... مش عايز برضه
وياريت برضه زي ماحنا متحفزين ومتحمسين للاعتصامات نتحمس ونتحفز لأننا نعمل حاجة للبلد وللناس
وزي ما الاعتصام هايكون يوم 6/4 في برضه قبله بيومين يوم جميل مالهوش دعوة بالحكومة ولا المعارضة هوا يوم 4/4 يوم الطفل أو زي ما بيسموه ... يوم اليتيم
ياريت نفكر في اليوم ده اننا ندخل السرور على قلب مسلم
ياريت نفكر
محدش عارف الخير فين

فتوح أبو المفاتيح يقول...

مشاااااااارك
مشااااااااااارك
صحيت في يوم من الأيام
حسيت إني ياعيني غريب
حسيت بغدر الحكام
واللي افترضت فيه الأمانة
طلع
نصااااااااااااااب
محتاااااااااااااال
غداااااااااااااار


أنا بفكر نعمل اعتصام جماعى على أول مبنى الرئيسي في الكلية عندنا نقعد على الأرض نفترش الجرائد الحكومية
رافعين جريدة الدستور و المصري اليوم فوق رؤوسنا - عشان الشمس يعني
لا محاضرات
ولا سكاشن مشروع
ولا أي هيصة
وزغرتي ياللي ما انتيش غرمااااانة
أما عن امتحان الميد ترم
أنا اعرف الدكتور اللي عنده محاضرة في اليوم دا
وهو صاحبي وحبيبي وكفائة
هتفق معاه على إننا لازم نشجع على الموضوع دا
يلا
اهو تظبيطات
كلنا نحاول نستخدم علاقتنا الشخصية
إننا ننجح اليوم دا و نساعد غيرنا انه يشترك
خييييييييييير

محدش عارف الخير فين

غير معرف يقول...

ومن الخوف زاح منى الألم
ممكن يعذبنا لكن لغاية حنفضل نخاف منه دا حتى طلوع الضرس له ألم معاكم ولو حتى حأموت مانا أصلا مبت بعنى لن بضر الشاة سلخها بعد ذبحها

رامــــى حجــــاج يقول...

اليوم 1 ابريل و انا شايف ان الدعاية للموضوع ده ما زال مش قوى فين العاشرة مساء و فين 90 دقيقة فين اخواننا الصحفيين ,,,
يا ترى الإخوان هيشاركوا رسميا وتنظيميا فى الموضوع ولا الموضوع هيكون مش بإسم الإخوان؟؟

من انا؟؟ يقول...

وبدا العد التنازلى
فاضل كام يوم ياجماعه ياللا شدوا حيلكوا
عايزين اعتصام جااااااامد

فتوح أبو المفاتيح يقول...


خبر هااااام وعااااااجل

النهاردة
في طنطا
معاون وزير الداخلية ومعاه كبار ضباط أمن الدولة في الغربية و ضباط الأمن المركزي
كانوا في اجتماع مغلق لمدة 4 ساعات في نادي ضباط الشرطة بشارع البحر من الساعة السادسة مساءا حتى العاشرة مساءا

غير معرف يقول...

انا معااااااااااااااااااااااكم يارب نفوق بقى زهقنا كفااااااااااااااااااااايه

سكر النبات يقول...

و انا معاكم و ربنا معانا عليهم